czwartek, 15 września 2011

Przekładany biszkopt z polewą karmelową (Dukan)



 To chyba najlepsze ciasto dukanowe, jakie udało mi się upiec, a tym samym jeść. Przebiło i to na całej linii moje ulubione do tej pory ciasto z rabarbarem i płatkami róży....
Najbardziej pyszna w tym cieście wyszła mi polewa karmelowa i to ona sprawia, że ciasto w smaku przybliża Dukanki na diecie Protal do upragnionych smaków, takich jak smak słodkiego karmelu....
Całość ze słodką masą twarogową i puszystym biszkoptem stanowić będzie przepyszną ucztę dla podniebienia dukających.

Składniki na ciasto, na tortownicę 22-23cm:
  • 8 sporych łyżek otrąb owsianych
  • 4 łyżki otrąb pszennych
  • 5 jaj
  • 4 łyżki słodzika do pieczenia
  • 1 łyżka słodzika xylitol 
  • 4 łyżki maizeny (ew. skrobi ziemniaczanej)
  • opcjonalnie 2 łyżki kakao, jeśli ma to być biszkopt ciemny
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • aromat 
Składniki na masę twarogową:
  • ok 700 gramów twarogu chudego na sernik, (ja użyłam President 0%, ale super będzie ten 4%)
  • 4 łyżki słodziku
  • zapach śmietankowy, waniliowy
  • 2 łyżeczki żelatyny + 4 łyżki wody
Składniki na polewę karmelową:
  • ok 300 ml (250+50) mleka (ja użyłam 2%)
  • 2 łyżeczki skrobi kukurydzianej ( mnie już wszystko jedno, bo Protal zakończyłam, więc użyłam ziemniaczanej ;-))
  • 4 łyżki słodzika-xylitolu (nie wiem jak z długim gotowaniem innych słodzików, dlatego wybrałam ten naturalny, który jest wyciągiem z kory brzozy, a ja uwielbiam jego smak)
  • 1/2 laski wanilii lub aromat waniliowy
Przygotowanie:

Wykonanie ciasta:    Dokładny przepis  tu  >> KLIK <<
Wykonanie polewy karmelowej:
  1. Ok 250 ml mleka (reszta będzie dolewana w trakcie karmelizowania), wlać do szerokiego, dosyć wysokiego garnka z dosyć grubym dnem, żeby od razu nie wykipiało i nie zaczęło się palić, wsypać słodzik, wrzucić wanilię (wcześniej ją oskrobać i wrzucić wraz z ziarenkami) i podgrzewać, gotować na małym ogniu około 25 minut dosyć często mieszając.
  2. Do odparowującego, leciutko już "przypalonego" (ale kontrolowanie) mleka wlać skrobię wymieszaną z 2 łyżkami wody lub mleka, które pozostało do uzupełniania w trakcie odparowywania polewy.
  3. Mieszać ciągle aż do uzyskania karmelowego koloru, dolewając w trakcie gęstnienia po trochu mleko, aby polewa wciąż była płynna, ale z każdą minutą bardziej beżowa w kolorze i bardziej zawiesista.
  4. Tuż przed polaniem jeszcze chwilkę postawić na ogień, ewentualnie dolewając ciutkę mleka, żeby polewa miała konsystencję akurat do polania biszkoptu.
Wykonanie masy twarogowej:
Polecam masę zacząć przygotowywać, gdy biszkopt jest już ostudzony i przekrojony na 2 części, ponieważ masa dosyć szybko tężeje.
  1. Żelatynę namoczyć w zimnej wodzie. Odstawić na minutę do napęcznienia, następnie podgrzać nad garnkiem z przygotowującą się masą karmelową do całkowitego rozpuszczenia się żelatyny (nie zagotować!).
  2. Twaróg utrzeć ze słodzikiem i aromatem, (ma być słodkie, ale każdy ma inny próg odczuwania słodkiego, więc polecam spróbować).
  3. Do masy twarogowej, cały czas ubijając wlewać strumyczkiem rozpuszczoną, płynną, jeszcze ciepłą żelatynę. Na wysokich obrotach wymieszać masę.
>>oO<()>Oo<<
1. Biszkopt przekroić na dwie części.
2. Na pierwszą warstwę wyłożyć tężejącą masę twarogową.
3. Przykryć drugą częścią biszkoptu.
4. Polać słodką polewą karmelową.
5. Schłodzić troszkę w lodówce (najtrudniejszy moment - moment oczekiwania ;-))



Moje uwagi. Następnym razem zrobię więcej polewy karmelowej i jeszcze jedną warstwę podam bezpośrednio przed nałożeniem masy twarogowej. Będzie jeszcze bardziej karmelowo.....
A sama polewa jest tak pyszna, że można się pokusić o przełożenie większą jej ilością całego ciasta, lub potraktować jako oddzielny, niezależny deserek. Sprawdziłam. Pyszne!

Smacznego.

2 komentarze:

  1. Fantastyczny blog! Pełen pasji i pysznych przepisów, bardzo inspirujący do kontynuacji dukania ;)!

    OdpowiedzUsuń
  2. już nie mogę doczekać jutra, bo będę pięć to cudeńko ☺

    OdpowiedzUsuń

Komentarze mile widziane. Wtedy czuję, że nie piszę sama do siebie ;-)