sobota, 20 sierpnia 2011

Dukanowe pampuszki (bułeczki na parze)(faza II,III)



Już gdy ostatnio robiłam prawdziwe pampuchy, pomyślałam, że nietrudno zapewne będzie zrobić dukanową wersję bułeczek na parze. No i dzisiaj spróbowałam i powiem Wam, że smakują jak najprawdziwsze bułeczki! Szkoda tylko, że otręby są tak ciężkie, że ciasto nie wyrasta tak spektakularnie jak przy cieście lżejszym, tym z mąki. Szkoda, że nie wpadłam na ten pomysł, gdy byłam z II fazie diety Protal...

Składniki na  2 porcje dozwolonej porcji otrąb:
  • 9 sporych łyżek otrąb (około 80 gramów)
  • 10 gramów świeżych drożdży
  • 8 łyżek mleka
  • 1 łyżeczka maizeny
  • 1 łyżeczka słodziku (ja użyłam xylitolu) 

Wykonanie:
Otręby zmielić i przesypać do miski. Na środku w mące zrobić dołek i wlać do niego drożdże roztarte ze słodzikiem i 2 łyżkami mleka.
Odstawić, żeby drożdże chociaż troszkę ruszyły.
Dodać resztę mleka i dokładnie wymieszać łyżką. Na koniec podsypać maizeną i formować kuleczki o średnicy 3 cm. Będą się lekko lepić, ale nie szkodzi.
Odstawić na trochę do lekkiego napuszenia.
Parować przez około 10 minut.
Stosować jako dodatek do serka homo 0% przyrządzonego na słodko lub do potrawek mięsnych.

Smacznego.

    3 komentarze:

    1. słodzikowi mówimy stanowczo NIE! ;D

      ale takie otrębowe kluchy na parze z to coś pysznego!

      OdpowiedzUsuń
    2. Napisała ta, co to bez coli light żyć nie potrafi ;-)
      Ależ Kochana, naprawdę nie przekonałaś się do xylitolu? Przecież to wyciąg z kory brzozy, zupełnie naturalny i w małych ilościach nawet wskazany, chociażby wtedy, gdy nie mamy możliwości zębów umyć a przypadkiem mamy pod ręką xylitol :D:D

      OdpowiedzUsuń
    3. haha, trafna uwaga z tą Colą, oj trafna!

      Powiem Ci w tajemnicy, że kiedyś mi się za dużo ksylitolu sypnęło do sernika i skutki były hm... opłakane - naaaa pewno znasz skutki jednorazowego przedawkowania ksylitolu - przekręciło mnie. : >

      OdpowiedzUsuń

    Komentarze mile widziane. Wtedy czuję, że nie piszę sama do siebie ;-)