niedziela, 20 listopada 2011

Cynamonowe placuszki z jabłkiem


Witam po dłuższej przerwie. Aż mi głupio, że tak zaniedbuję ten mój kącik, do którego obiecywałam sobie zaglądać codziennie....
Dawno nic od siebie nie wstawiałam. Gotuję dużo. W kuchni sporo się dzieje. Dużo pyszności wyszło spod moich rąk przez te dni, ale  chyba zabrakło mi natchnienia, by to ładnie i smacznie podać Wam na blogu.
Takiego mam lenia ostatnio.....

 Pomysł na przepyszny podwieczorek dla dwóch osób. Ciekawy sposób na wykorzystanie dziennej porcji otrąb.Placuszki wychodzą puszyste i mięciuchne. Podkreślone cynamonową nutką i xylitolem smakują wybornie. Znikają w 5 minut....


Składniki na ok 16-18 placuszków:

  • 3 jaja
  • 4 łyżki mąki pełnoziarnistej
  • 6 łyżek otrąb (odmierzonych przed lekkim zmieleniem)
  • 2 łyżki zmielonych migdałów
  • 3 łyżki słodziku 
  • 2 łyżki greckiego jogurtu light 4%
  • 2 łyżki oliwy (u mnie oleju ryżowego)
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • ok. 50 ml wody (najlepiej gazowanej)
  • 1 dużo jabłko
  • łyżeczka skórki pomarańczowej
  • do posypania 4 łyżki xylitolu zmielonego z łyżeczką cynamonu. 

Wykonanie:

 W misce żółtka utrzeć ze słodzikiem, oliwą i serkiem. Dodać resztę składników (bez jabłka jeszcze), wymieszać i odstawić na czas krojenia jabłka do napęcznienia otrąb i mąki.
Jabłko pokroić w drobniutką kosteczkę (nie trzeć na tarce), skórkę pomarańczową posiekać drobniutko i dodać do ciasta.
Na koniec ubić na sztywno białko ze szczyptą soli i delikatnie połączyć z ciastem.
Smażyć na teflonowej patelni bez tłuszczu w postaci malutkich placuszków.
Jeszcze ciepłe oprószyć zmielonym xylitolem z cynamonem. Koniecznie musi to być xylitol, ponieważ to on dopełnia całości.
Pod wpływem temperatury placuszków rozpuszcza się tworząc przepyszną, zimną w odczuciu słodycz na powierzchni placuszków.


Smacznego.

2 komentarze:

  1. nooo, nareszcie! wyglądają jak moje ulubione racuchy z jabłkami tylko w zdrowszej ( przepysznej wersji )! nie mam ksylitolu, ale może brązowy trzcinowy cukier załatwi sprawę?
    W zasadzie w czwartek.. nie, w piątek później wstaję, więc zrobię je sobie na śniadanie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. A może ja odpowiem? Cukier brązowy oczywiście da słodycz. Jednak ksylitol ma przyjemnie, delikatnie "zimny" słodki smak. A co najważniejsze - jest zdrowy, w przeciwieństwie do cukru brązowego. Ma tylko jeden wielki minus - cenę.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze mile widziane. Wtedy czuję, że nie piszę sama do siebie ;-)