wtorek, 30 kwietnia 2013

Jednorazowe foremki do pieczenia (tutorial)

(własnoręcznie przygotowane z aluminiowej folii)

Kilka dni temu pochwaliłam się tortem-śmietnikiem, jaki przygotowałam dla mojego chrześniaka. Tort miał być tęczowy. Tak więc do upieczenia sześciu biszkoptów o sześciu różnych kolorach potrzebowałam sześciu form o średnicy 20 cm. W domu dysponuję przeróżnymi tortownicami o rozpiętości średnicy od 18 cm do 26 cm. Mam okrągłe, kanciaste, podłużne i jakie tylko w świecie. Niestety, nie dysponuję sześcioma  tortownicami o średnicy 20 cm. Próbowałam zakupić w sklepie tacki aluminiowe jakie się stosuje do grillowania i owszem, znalazłam takowe, ale średnica mi nie odpowiadała. Od czego więc głowa. Postanowiłam sobie takie formy przygotować sama. Pomysłem dzielę się z Wami.

Do zrobienia formy o średnicy 20cm potrzebować będziecie:
  • rolka dobrej jakości, grubej foli aluminiowej (20m)
  • tortownica o średnicy 20cm
  1. Rozwinąć folię aluminiową a następnie złożyć ją na 5 części po 45-50cm. 
  2. Położyć dno tortownicy na środku foli, unieść boki i umieścić w obręczy tortownicy wsuwając od góry i zacisnąc na denku jak normalnie.
  3. Uformować rant formy zawijając, wyrównując i mocno zaciskając brzegi foli.
  4. Po nadaniu kształtu formie usunąć obręcz tortownicy.
  5. Wyjąć z formy dno tortownicy.    
Gotowe.
Teraz nie będzie problemu z przygotowaniem 6 lub więcej blatów biszkoptowych do tortu jednocześnie :-)
 

7 komentarzy:

  1. Super pomysł:)pozdrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie długo sprawdzę czy działa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Działa Karolino. Już kilkakrotnie u mnie zadziałało, ale ten pierwszy raz był przy tęczowym torcie-śmietnikiem dla siostrzeńca właśnie. Odezwij się i napisz, jak Ci poszło i z formami i z wypiekiem na "jednorazowych foremkach"
      Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Tego mi było potrzeba, też mam w planach tęczowy tort i już miałam biegać po sąsiadkach i pożyczać brakujące 5 tortownic :-)
    Dziękuję bardzo za Twój wpis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że do mnie zajrzalas. Z foremek korzystam. Pomysł przenioslam na samodzielne przygotowanie papilotek do cupcakrs. Zamiast wydawać pieniadze na gotowce, gdy potrzebuje takie proste do wyrosnietych babeczek, przygotowuje sama (z papieru do pieczenia). Jak się udał tort AgaNika?

      Usuń
  4. dziękuję, dziękuję, dziękuję...własnie szukałam jednorazowych foremek, a tu proszę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. foremki aluminiowe są bardzo wygodnym sposobem na domowe wypieki. Sama korzystam z takich foremek i jestem z nich bardzo zadowolona.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze mile widziane. Wtedy czuję, że nie piszę sama do siebie ;-)